Om oss
Beautystock är en handelsplats som fokuserar främst på möbler och utrustning för företag och offentliga sektor inom skönhet, hälsa och sjukvård. Vi håller konkurrenskraftiga priser tack vare direkt samarbete med tillverkare och direktleveranser från våra lager i Sverige, Polen, Tyskland och Lettland. Tillsammans med Nailshop och Nagelvaruhuset, ingår Beautystock i företaget Vipmart som startade sin e-handelsverksamhet 2013 och har sitt säte i Mora, Dalarnas län.
Vipmart (reg.nr 72081437XX)
Slogvägen 7
79233 Mora
 
Beställning
När du slutfört din beställning på Beautystock godkänner du samtidigt alla våra allmänna villkor. Beställningen är genomförd så snart som köpet bekräftas på skärmen, därefter skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit där du hittar alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
OBS! Om du inte får mailen från oss, kolla in i din skräppost / spam.
Har du inte fått eller ser att något inte stämmer i orderbekräftelsen ska du kontakta oss så snart som möjligt via kontaktformulär eller chatt.
 
Betalning
Minsta ordervärde är 500 kr (exkl. moms) och då levererar vi utan någon extra avgift!
- Klarna (Faktura 30 dagar; Betala direkt; Dela upp köpet; Betala med kort; Swish). OBS! Leverans sker endast till adressen som anges i Klarna och kan bara ändras via Klarna. Läs villkor för Klarnas Shoppingtjänst här.
- PayPal (Betala med bankkort eller direkt från ditt PayPal-konto). Leverans sker till valfri adress angiven vid orderregistrering på vår hemsida. Läs användarvillkor för PayPal här.
- Payson (Faktura 14/30 dagar; E-faktura/Peppol-ID; Delbetalning; Direktbetalning via bank / kort). OBS! Leverans sker endast till adressen som anges i Payson och kan bara ändras via Payson. Läs användarvillkor för Payson här.
- Swish (Betala direkt via appen). Varorna reserveras i 3 dagar, efter vilka order makuleras om betalningen inte registrerats. Leverans sker till valfri adress angiven vid orderregistrering på vå hemsida. OBS! Märk betalningen med ordernumret. Läs om Swish här.
- Bankgiro (Förskottsbetalning). OBS! Betalningsöverföringen tar lite längre tid. Varorna reserveras i 3 dagar, efter vilka order makuleras om betalningen inte registrerats. Leverans sker till valfri adress angiven vid orderregistrering på vår hemsida. OBS! Märk betalningen med ordernumret. Läs mer om Bankgirot här.
 
Leverans
Våra försändelser levereras oftast med DHL, DB Schenker / GLS, Raben eller Postnord. Beroende på typ av produkt och tillgänglighet i lager skickar vi beställningar direkt från våra lager i Sverige, Polen, Tyskland eller Lettland. Orderhantering tar vanligtvis upp till 24 timmar. Våra normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger hanteras tidigast nästkommande arbetsdag. Observera att vi aldrig kan garantera att leverans sker inom utsatt tid. Leveranstiderna som anges är ungefärliga och kan vara något längre under de perioder där ordervolymerna är högre och fraktbolagen har högre belastning och därmed längre leveranstider, detta är tyvärr ingenting vi kan påverka.
Alla våra försändelser är spårbara, spårningsnumret skickas till angiven e-postadress och finns tillgängligt på gäst- eller kundkontot hos Beautystock. OBS! Ibland kan det ta tid innan aktiviteten syns vid spårning.
Leveransavisering beror på leveranssätt och sker via sms, mejl eller telefonsamtal. I fall där direktleverans till adressen är aktuell kontaktas mottagaren av speditören angående leveranstid.
Vid beställning av flera olika produkter (eller produkter från olika lager) och för säkerheten vid leveransen kan din order behöva delas upp och då kommer den i flera olika paket. 
Små till mellanstora paket hamnar direkt i brevlådan eller hos närmaste postombud.
Stora eller skrymmande sändningar (t.ex pall) levereras till tomtgräns / port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet till leveransadressen. Tänk på att ha med eventuell bärhjälp då godset kan vara tungt eller svårhanterligt.
Vi ansvarar inte för ej mottagna ordrar, felleverans eller förseningar om leveransuppgifter som mottagarens namn, leveransadress, lägenhetsnummer, c/o, portkod, postnummer, ort , telefonnummer, e-postadress är felaktigt angivna, saknas eller på något annat sätt är ofullständiga.
Om förseningar (längre än 7 arbetsdagar) skulle uppstå utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid ska du kontakta oss.
 
Avbeställning
Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du så snabbt som möjligt kontakta oss eller chatta. Om vi redan hunnit skicka din order så kan inte avbeställning ske.
  
Priser
Alla priser som anges i butiken visas i SEK och är inklusive frakt och exklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av förändrade priser hos leverantör, feltryck i prislistan samt fel priser beroende på felaktig information. Vi förbehåller oss rätten att justera priset även vid bekräftad order. Berörda parter kontaktas omgående vid eventuella ändringar.

Yrkesmässiga produkter
Alla produkter som säljs på Beautystock är avsedda för yrkesmässig (professionell) användning och får endast användas av legitimerade och utbildade specialister inom sjukvård och skönhetsbranschen t.ex frisörer, nagelteknologer, dermatologer, hudterapeuter osv. Genom att göra en beställning hos Beautystock bekräftar kunden att han/hon handlar som företag samt är en certifierad specialist med utbildning inom sjukvård eller skönhetsbranschen. Om produkter används utan lämplig utbildning så görs det på köparens egen risk. Vi bär inget ansvarar om våra produkter används felaktigt och kan ej garantera att kunden får det förväntade resultatet utan relevant utbildning.
 
Ångerrätt
Beautystock vänder sig endast till företagskunder (företag har ingen ångerrätt). Alla produkter som vi säljer är för yrkesmässig användning. Vi erbjuder ingen ångerrätt på alla våra produkter på grund av hygieniska skäl, vilket gäller alla köpare oberoende om kunden köper som företag eller som privatperson.
 
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.
För att upptäcka eventuella produktionsfel är det viktigt att produkten så fort som möjligt eller inom skälig tid (max 14 dagar) testas i sin helhet av kunden innan den tas i bruk. OBS! Reklamerade varor får inte brukas under pågående reklamationsärende.
De flesta instruktioner är på engelska! Ifall då bruks- eller monteringsanvisning saknas vill vi att du kontaktar oss så snart som möjligt. Användning eller montering av våra produkter utan instruktion sker på egen risk och omfattas då inte av garantin.
Vi gör allt för att fixa till eventuella problem med reservdelar (all montering måste utföras av kunden). Om problemet inte kan lösas med reservdelar eller reparationsinstruktion måste köparen skicka tillbaka produkten till oss så att vi kan kontrollera det. Går det inte att reparera produkten, där garanti gäller, ersätts varan med en ny eller likvärdig produkt.
Returer för inspektion och reparation sker på kundens bekostnad. Läs mer i: ¨Retur vid reklamation¨
Efter grundlig inspektion hos vår servicecenter eller tillverkare återbetalas kundens transportkostnader om varan visar sig vara defekt på grund av tillverknings- eller materialfel.
Finner vi inga tillverknings- eller materialfel på produkten debiteras köparen kostnaden för inspektion samt eventuella hanterings- och fraktavgifter.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig eller visar sig ha använts eller monterats på ett felaktigt sätt.
- Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till oss (kontakta oss) där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, artikelnummer och en beskrivning av felet. Skicka med all nödvändig information som t.ex bild och video på felet för snabbare hantering av ditt ärende.

Retur vid reklamation
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Köparen står för returfrakt och bär ansvaret för skick av produkterna vid retur, därför bör produkterna skickas välpaketerade och helst i ursprunglig förpackning. Vi förbehåller oss rätten att i de fall där värdeminskning skett (t.ex vid öppnandet och kontrollen av varan) debitera en summa från återbetalningsbeloppet motsvarande värdeminskningen.
Beroende på typ av produkt ska returen skickas antingen till vårt huvudlager i Sverige (Mora, Dalarnas län) eller vårt lager från vilket varorna har skickats till kunden.
Observera att stora, tunga eller skrymmande sändningar mottagna på pall ska returneras på pall.
Vi samarbetar med alla speditörer därför att kan du välja vad som passar dig bäst! Mest populära speditörer är: Postnord / DPD, DHL och DB Schenker.
 
Garanti
När du handlar hos oss på Beautystock får du 12 månaders garanti om du har professionell utbildning inom sjukvård eller skönhetsbranschen (t.ex. nagelvård, fotvård, hudvård)
- Garantin omfattar tillverknings- och materialfel.
- Garantin täcker dock inte slitage, vårdslöst hanterande, felmontering eller skada genom olyckshändelse. 
Observera att förbrukningsvaror som led-dioder, ljusrör, säkringar, slipringar, lager, hjul, stötdämpare, bussningar, gångjärn m.m, inte täcks av garantin.
 
Transportskador och avsyningsplikt
Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen är oskadad. Fraktskador måste med nödvändighet vara undertecknad i närvaro av föraren (speditör / postarbetare). Annars kommer reklamation ej att accepteras. Även om skador på emballage är mycket liten, var vänlig notera det på transportörens fraktsedel samt dokumentera detta med bilder. Mottagaren övertar ansvaret på varan vid signering (godkännande) av leveransen.
Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.
Kunden måste kontakta oss inom 24 timmar efter mottagandet av transportskadad order med en exakt beskrivning av skadan samt med bild(er) som visar alla nödvändiga detaljer.
  
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
 
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. De flesta av våra produkter mäts och vägs för hand, vilket kan innebära marginell skillnad i mått och vikt på vår webbsida i jämförelse med verkligheten. Vi försöker alltid att på bästa sätt visa produkterna så korrekt som möjligt. 
Kontakta oss om du är osäker på om produktinformationen stämmer på varorna du vill beställa innan köp.
  
Information om cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
 
Personuppgifter
Genom att handla hos Beautystock / Vipmart accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Vipmart är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
- Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
- Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
- Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
- Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
- Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Paypal, Klarna, Swish.
- Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord, DHL, UPS, GLS, Schenker.
- Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Mailerlite för utskick av nyhetsbrev.
- Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
- Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
- Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
- Ansvarig för dataskydd
Vipmart är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
- Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
 
Ändringar till de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
 
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se europa.eu
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.